Våren går definitivt mot sitt slut. I de stora betongkrukorna på Brf Skrovets innergård byts växterna, som ståndaktigt blommat i det nyckfulla vårvädret, mot sommartåliga plantor. Förhoppningen är att det ska bli en fin sommar med upplyftande växtlighet på vår gemensamma innergård.
Våren har inneburit en del vedermödor för föreningens medlemmar. Kring månadsskiftet april-maj tömdes alla Skrovets balkonger på möblemang och golvtrallar när balkongernas betonggolv rengjordes och impregnerades – en underhållsåtgärd för att bevara betongens beständighet mot hårda havsvindar. Allt gick mycket smidigt – tack vare att ni medlemmar var så välvilligt tjänstvilliga. Stort tack!
I samma veva passade föreningen på att byta termostater på radiatorerna i samtliga lägenheter och lokaler. Bytet ska trygga en effektiv och stabil värmeförsörjning.
En annan av vårens begivenheter var Brf Skrovets årsstämma den 18 maj. Där utsågs en ny styrelse, som nu har konstituerat sig:
Ordförande är Toni Lattinger. Saranda Enston är vice ordförande medan Mikaela Malthe (ny) är sekreterare. Johan Zakrisson och Merita Westman (ny) ingår också i styrelsen liksom suppleanterna Ulrika Wennerberg Norvenius och Östen Rosvall (ny).
Den nya styrelsen önskar Brf Skrovets boende och hyresgäster en mycket fin och trevlig sommar.
Malmö i juni 2026
Styrelsen, Brf Skrovet